31.05.2015
STF 60+
Søndagsturkomiteen

7-nutsturen i Sandnes

7-nut 6Velkommen til årets 7-nutstur i Sandnes!

Detaljer om løypa kommer

• Forhåndssalg av startkort på Stavanger Turistforening sitt tursenter og Hetland Sport i Sandnes.
  •  Premier til alle som deltar.

Kart 06-1

Last ned 7-nutsplakat

Kort løype (3 nuter)
Det merket en kortere løype med 3 nuter.

Hvem kan være med?
Turen passer for de fleste, men det er en stor fordel å være vant med å gå i terrenget.

Ta med mat og drikke selv
Underveis er det en enkel kiosk med salg av pølser, is og brus ved friluftshuset på Gramstad. Statskog har også en drikkestasjon underveis i løypa på Gramstad. Det er kafe i målområdet.

Godt fottøy
Turen går vekselvis langs smale stier i skogen, over fjell, langs turveier, over beitemark og gjennom noe myrlendt terreng.

Vi oppfordrer folk til å bruke buss
Det blir satt opp buss fra Sandnes rutebilstasjon kl. 8.00, kl. 8.30, og eventuelt flere ganger ved behov. Bussen kjører helt opp til turstart på skytebanen. Retur med vanlig rutebuss nr. 21 fra Hommersåk. Den stopper nede på hovedvegen ved Vatneleiren kl. 12.44, 14.44 og 17.44.

Husk båndtvang
Hunder må holdes i bånd langs hele løypa.

Deltakelse skjer på eget ansvar
Frivillige i turistforeningen - se etter vester med rød T - er behjelpelig hvis det er behov for assistanse underveis. På nutene har de enkelt førstehjelpsutstyr og samband/mobil.

Rovernes beredskapsgruppe (RBG) har hovedansvar for sikkerhet og førstehjelp på arrangementet. De kontaktes under arrangementet på telefon 916 57 015. Hvis barn kommer bort fra foreldrene, følges disse til nærmeste topp der de venter på videre håndtering fra RBG. Ved svært alvorlige hendelser kontaktes AMK-sentralen direkte på telefonnr. 113.

Premiering
Alle som fullfører den korte eller den lange for 1-9. gang får et emaljemerke som viser antall ganger de har gått. De som går for 10. gang, får et 7-nutskrus. De som går for 11. gang får et kort som brukes fram til neste premiering etter å ha gått 15 ganger.

7- nutsløpet
For de som har ekstra mye energi og overskudd, starter 7-nutsløpet  en halv time før selve 7-nutsturen. Det er forhåndspåmelding til løpet. Hovedansvarlig for 7-nutsløpet er Stavanger Turistforening og Løplabbet.

7-hills run - text in english

Arrangører: