Viser artikler 16 - 30 av totalt 116
Side: Forrige  1 2 3 4 5 6 7 8  Neste

Stem på folkets favoritthytte

Skal Preikestolen fjellstue bli Norges mest fremtidsrettede hytte?I sommer skal hele Norge stemme fram sin favoritthytte på UT.no. Av ti kategorier er Stavanger Turistforening nominert med seks hytter!  Nå er det opp til deg om vi vinner!

Jonstølen er åpnet!

Jonstølen i mai før den åpnet 1. juli. Foto Torgunn SkrudlandSuldals nye storstue – Jonstølen – er ferdig og åpnet dørene 1. juli. Den nye selvbetjente hytta ligger midt i Rogalands toppturparadis, samtidig som den er et flott dagsturmål for store og små fotturister.

Helt konge!

Topp på topptur til Dalsnuten! I en uke har 20 barn i alderen 10-12 år hersket over kongeriket Gramstad. De har vært med på KONGESOMMER sin friluftsuke. I kveld avslutter de med overnatting i gapahuk og kos rundt bålet.

Dugnad og zip for 60+

Njål Vadla i svevet. Foto torgunn Skrudland

Det var en strålende innsats dugnadsgjengen gjorde ved Preikestolen fjellstue nylig. Som takk for arbeidet fikk de som ville en gratis tur med ziplinen!

Sommer og sol under åpningsfesten

Avslappet stemning i solveggen på Stranddalen. Foto Torgunn Skrudland

Lørdag 28. juni markerte vi at alle hyttene i hele turistforenings-Norge er åpnet. På Stranddalen var det fullt hus og blide gjester gjennom hele helgen.

Sankthansfeiring på Nodhagen

FYR OG FLAMME: Stort bål og mange tilskuere på Nodhagen sankthanskvelden. Foto Njål Vadla

Den årlige sankthansfeiringen på Nodhagen samlet mellom 60-70 personer til et vellykket arrangement. Kvelden ble avsluttet med dans på brygga.

Høyt over Lysefjorden til Sollifjellet

HIGH FIVE: På toppen! Foto Finn Strand

Strålende tur i strålende vær til Sollifjellet søndag 15. juni.

Stem fram din favoritthytte - NÅ!

FAVORITTHYTTE: Er det Bleskestadmoen som er din favoritthytte? I sommer kårer hele Norge sine favoritthytter, du finner dem i Ryfylkeheiene! Denne uka kåres den mest historiske hytta - og herlige Heibergtunet Storevatn er i finalen. Klikk deg inn på ut.no og stem på din lokalfavoritt!

Vi trenger flere løypefaddere

DUGNAD. Det er kjekt når en er flere i lag. Foto Kjell Helle-Olsen
Sandnes turlag har ansvaret for løypenettet i Lifjell-Dale-Gramstad området. Nå har du en fin anledning til å kombinere tur med nyttig arbeid dersom du melder deg som løypefadder.

NYHET! Sengebooking på fjellhytter

SOV GODT: På utvalgte fjellhytter kan du i sommer booke seng før avreise. Foto: Sigurd RønningenEndelig! I sommer kan du reservere sengeplass på utvalgte selvbetjente og ubetjente hytter - og være sikret sengeplass allerede ved avreise.

Fjellsko til medlemspris

TURUTSTYR. Kom innom vårt tursenter for nye fjellsko og annet turutstyr til fjellturen. For første gang i historien kan du nå kjøpe fjellsko i Tursenteret vårt.  Våre dyktige medarbeidere anbefaler tyske Hanwag Tatra – en stabil fjellsko som kombinerer klassisk skomakerkunst med den nyeste teknologien. Kom innom og prøv!

Familievennlige hytter klare for innrykk

Badeliv i Viglesdalen. Foto Odd Inge WorsøeSnøen er for lengst borte, det spirer og gror i liene og våre hytter i låglandet er klargjort for sesongen. Vi anbefaler å ta med familien til barnevennlige Viglesdalen, Flørli eller Songedalen.

Med buss og båt til fjells sommeren 2014

Innleid buss fra Nesflaten til HåraÅ bruke buss, båt og drosjer for å komme seg til fjells åpner for mange nye turmuligheter.

7-nutsturen ble en folkefest!

Foto Trude HavikNærmere 2800 deltakere på selve turen og 215 deltakere på 7-nutsløpet gjorde arrangementet til tidenes største folkevandringsfest gjennom bymarka i Sandnes.

Resultatliste 7- nutsløpet

Foto: Torild TorgersenÅrets 7- nutsløp ble tidenes løp med rekorddeltakelse på hele 215 deltakere og de beste forholdene i løypa noen sinne i følge Tom Erik Halvorsen. I år måtte han se seg slått av Jon Duncan som overtok tronen som Konge av de 7- nuter. Han satte ny løyperekord med tiden 1.21.47. Elise Selvikvåg Molvik ble beste kvinne med tiden 1.48.45. og dermed Dronning av de 7- nuter.
Side: Forrige  1 2 3 4 5 6 7 8  Neste