Viser artikler 16 - 30 av totalt 119
Side: Forrige  1 2 3 4 5 6 7 8  Neste

Flere folk til fjells

PARADIS! Nilsebu har hatt et fantastisk oppsving i antall besøkende i sommer. Spesielt har mange prøvet fiskelykken i Storåelva og Nilsebuvatnet. Foto: Torgunn Skrudland

Gledelige overnattingstall strømmer ned fra fjellet. Etter tidenes sommer viser mange av våre selv- og ubetjente hytter en fantastisk oppgang i juni og juli.

Trillevennlige turer trenger turledere

HIGH FIVE! Trilleturer er topp!Gi småen frisk luft mens du selv får mosjon i sporty og sosialt miljø. De populære trilleturene starter opp for høsten, men trenger flere turledere.

Bortkomne sauer i fjellet?

Sauer trivs i fjellet, og det er mange av dem - nærmere 60 000 i Ryfylkeheiene. Foto: Torgunn Skrudland

Selv om sauen har tykk ull og ikke fryser så lett, liker han dårlig å tilbringe en hel vinter i fjellet.

Det er nå det er fint i fjellet!

En tur til nydelige Bleskestadmoen er ett av turforslagene. Foto: Odd Inge WorsøePakk sekken - vi har tenkt ut syv flotte turforslag for deg.

Aftenbladet: Vassdragsperler bør vernes

UNIK: Skurvedalsåna - en av de ytterst få urørte vannstrengene langs Lysefjorden, bør spares for utbygging. Foto: Ann Kristin Kro"Utrolig mye flott natur er oftret for å skaffe landet energi" og "det er ikke prisen verdt": Les Aftenbladets rungende nei til nye vasskraftplaner i Rogaland her.

Ligg to netter på Stranddalshytta - betal for én!

VELKOMMEN! Ingenting å si på mottakelsen på Stranddalshytta. Foto: Kjell Helle-OlsenInspirert av en fantastisk sommersesong inviterer Stranddalshytta til herlige høstdager med halv pris på overnatting i ukedagene - hvis du blir to netter. Unn deg og dine et par dager på perlen i Ryfylkeheiene!

Tursenteret søker deltidsvikarer!

HJELP! Er du glad i fjell, fjord og folk? Søk deltidsjobb i Tursenteret!Tursenteret når stadig nye høyder, nå trenger vi ekstra hjelp! Er du friluftsinteressert og har lyst til å inspirere og informere andre? Tursenteret er stedet!

Sandnesmarkå skal løftes i Friluftslivets år!

FOLKEVANDRING: Dalsnuten kan måle seg med selveste Preikestolen i popularitet - nå vil turistforeningen hjelpe enda flere ut og opp.

Tureldoradoet Sandnesmarkå med krumtappen Dalsnuten besøkes årlig av tilnærmet like mange turfolk som selveste Preikestolen. Nå inviterer turistforeningen Sandnes kommune med på storstilt videreutvikling av området til Friluftsåret 2015.

Ny bru ved Hovatn på plass

Ny bru nord for Hovatn er på plass. Foto Kjell HerikstadI rekordfart har ny helårsbru nord for Hovatn kommet på plass. Vinterens herjinger ødela den forrige.

Finn fjelldrømmen i HytteTUR!

Hytteanlegget Blåfjellenden. Den nærmeste bygningen er den nye sikringshyttaHar du lyst til fjells, men vet ikke helt hvor? Ta en titt i den digitale utgaven av HytteTUR - med inspirerende beskrivelser av alle Stavanger Turistforenings 39 fjell- og fjordhytter. Velkommen til en helt utrolig fjellsommer!

Zipline og familiecamp ved Preikestolen!

HIMMELSK: Zip-linen ved Preikestolen fjellstue er blant Norges lengste og luftigste. Velkommen!Hengende i en 350 meter lang stålstreng suser du himmelhøyt over stup, tretopper og gjennom skogen med utsikt til Stavanger, Preikestolen fjellstue, fjord og hei. Hopp i det du også!

Flørlitrappene - et eventyr for livet!

Ved godt mot! Foto Bjørn KristoffersenTa en tur opp verdens lengste tretrapp på 4444 trinn en flott sommerdag! Det er magisk, unikt og opplevelsesrikt.

Jonstølen er åpnet!

Jonstølen i mai før den åpnet 1. juli. Foto Torgunn SkrudlandSuldals nye storstue – Jonstølen – er ferdig og åpnet dørene 1. juli. Den nye selvbetjente hytta ligger midt i Rogalands toppturparadis, samtidig som den er et flott dagsturmål for store og små fotturister.

Dugnad og zip for 60+

Njål Vadla i svevet. Foto torgunn Skrudland

Det var en strålende innsats dugnadsgjengen gjorde ved Preikestolen fjellstue nylig. Som takk for arbeidet fikk de som ville en gratis tur med ziplinen!

Sankthansfeiring på Nodhagen

FYR OG FLAMME: Stort bål og mange tilskuere på Nodhagen sankthanskvelden. Foto Njål Vadla

Den årlige sankthansfeiringen på Nodhagen samlet mellom 60-70 personer til et vellykket arrangement. Kvelden ble avsluttet med dans på brygga.

Side: Forrige  1 2 3 4 5 6 7 8  Neste