Viser artikler 16 - 30 av totalt 118
Side: Forrige  1 2 3 4 5 6 7 8  Neste

Tidenes fjellsommer - book hyttedrømmen nå!

DRØMMESOMMER: Nyåpnede Jonstølen har begeistret hundrevis av fjellvandrere i sommer - tar du snart turen? Foto: Preben Falck

Turistforeningens 39 hytter har vært svært populære i sommersola - og har plass til mange flere i ukene som kommer! Her finner du veiviser til hyttedrømmen - og mulighet for å booke seng før avreise. Velkommen til fjells!

Bli med på Padle- og topptursamling!

padlingHaukeliseter fjellstue arrangerer helgen 12. - 14. september Padle- og topptursamling. Bli med på Norges høyeste padlehelg 1000 meter over havet, hvor turer til enda høyere topper er inkludert! Begrenset antall plasser, så meld deg på NÅ!

Ny bru ved Hovatn på plass

Ny bru nord for Hovatn er på plass. Foto Kjell HerikstadI rekordfart har ny helårsbru nord for Hovatn kommet på plass. Vinterens herjinger ødela den forrige.

Finn fjelldrømmen i HytteTUR!

Hytteanlegget Blåfjellenden. Den nærmeste bygningen er den nye sikringshyttaHar du lyst til fjells, men vet ikke helt hvor? Ta en titt i den digitale utgaven av HytteTUR - med inspirerende beskrivelser av alle Stavanger Turistforenings 39 fjell- og fjordhytter. Velkommen til en helt utrolig fjellsommer!

Zipline og familiecamp ved Preikestolen!

HIMMELSK: Zip-linen ved Preikestolen fjellstue er blant Norges lengste og luftigste. Velkommen!Hengende i en 350 meter lang stålstreng suser du himmelhøyt over stup, tretopper og gjennom skogen med utsikt til Stavanger, Preikestolen fjellstue, fjord og hei. Hopp i det du også!

Flørlitrappene - et eventyr for livet!

Ved godt mot! Foto Bjørn KristoffersenTa en tur opp verdens lengste tretrapp på 4444 trinn en flott sommerdag! Det er magisk, unikt og opplevelsesrikt.

Fotokurs

kjelatind-soloppgang-webLær deg å ta flotte naturbilder og å håndtere kameraet ditt for å få det beste ut av motivet! 05.-07. september inviterer Haukeliseter fjellstue til fotokurs. Kurslokalene er de flotte omgivelsene rett utenfor døren vår!

Jonstølen er åpnet!

Jonstølen i mai før den åpnet 1. juli. Foto Torgunn SkrudlandSuldals nye storstue – Jonstølen – er ferdig og åpnet dørene 1. juli. Den nye selvbetjente hytta ligger midt i Rogalands toppturparadis, samtidig som den er et flott dagsturmål for store og små fotturister.

Helt konge!

Topp på topptur til Dalsnuten! I en uke har 20 barn i alderen 10-12 år hersket over kongeriket Gramstad. De har vært med på KONGESOMMER sin friluftsuke. I kveld avslutter de med overnatting i gapahuk og kos rundt bålet.

Dugnad og zip for 60+

Njål Vadla i svevet. Foto torgunn Skrudland

Det var en strålende innsats dugnadsgjengen gjorde ved Preikestolen fjellstue nylig. Som takk for arbeidet fikk de som ville en gratis tur med ziplinen!

Sommer og sol under åpningsfesten

Avslappet stemning i solveggen på Stranddalen. Foto Torgunn Skrudland

Lørdag 28. juni markerte vi at alle hyttene i hele turistforenings-Norge er åpnet. På Stranddalen var det fullt hus og blide gjester gjennom hele helgen.

Sankthansfeiring på Nodhagen

FYR OG FLAMME: Stort bål og mange tilskuere på Nodhagen sankthanskvelden. Foto Njål Vadla

Den årlige sankthansfeiringen på Nodhagen samlet mellom 60-70 personer til et vellykket arrangement. Kvelden ble avsluttet med dans på brygga.

Høyt over Lysefjorden til Sollifjellet

HIGH FIVE: På toppen! Foto Finn Strand

Strålende tur i strålende vær til Sollifjellet søndag 15. juni.

Vi trenger flere løypefaddere

DUGNAD. Det er kjekt når en er flere i lag. Foto Kjell Helle-Olsen
Sandnes turlag har ansvaret for løypenettet i Lifjell-Dale-Gramstad området. Nå har du en fin anledning til å kombinere tur med nyttig arbeid dersom du melder deg som løypefadder.

NYHET! Sengebooking på fjellhytter

SOV GODT: På utvalgte fjellhytter kan du i sommer booke seng før avreise. Foto: Sigurd RønningenEndelig! I sommer kan du reservere sengeplass på utvalgte selvbetjente og ubetjente hytter - og være sikret sengeplass allerede ved avreise.
Side: Forrige  1 2 3 4 5 6 7 8  Neste