Viser artikler 16 - 30 av totalt 108
Side: Forrige  1 2 3 4 5 6 7 8  Neste

Stavanger Freeride

Brett og brattkjører Erling Magnus Solheim Foto: Joakim BjerkTil helgen arrangeres frikjøringskonkurransen Stavanger Freeride. 70 deltakere fra inn- og utland kommer til byen for å vise imponerende ski- og snøbrettferdigheter i de bratte fjellsidene i Hunnedalen.

Reiselivspris til Kjell Helle-Olsen

PRISVINNER: Kjell Helle-Olsen er hedret for sin kjempeinnsats for reiselivet i Rogaland."En stor strateg og profilbygger av rang" uttalte fylkesordfører Janne Johnsen da hun tildelte årets reiselivspris til Kjell Helle-Olsen.

Vil du være en turvenn?

Bli en turvenn!

Sammen med Johannes læringssenter søker turistforeningen turvenner som har lyst å prate norsk og gå på tur med flyktninger. Belønning i form av frisk luft og takknemlige deltakere!

Rekordmange var med på Grannesturen

På vei mot Jåttåhaugen. Foto Dorrit Kyed

Rekorder er til for å slå! Hele 98 personer var med på hverdagsturen som gikk Grannes rundt.

Hvem får årets dugnadspris?

Åge Amdal var glad og overrasket da han mottok dugnadsprisen for 2012 på STFs årsmøte 18. april. Foto: Preben FalckKom med forslag til årets dugnadsmann eller kvinne! I fjor hadde vi formidable 58 årsverk med dugnad i Stavanger Turistforening, og det er mange som fortjener å bli hedret. Har du et forslag?

Vinn flotte premier og kjøp en turkopp

Innen 30. januar hvert år kan du være med å vinne flotte premier dersom du har gått 30 hverdagsturer eller flere. I tillegg kan du kjøpe turkopp med 52 hverdagsturer som motiv.

Øyhopping i Byfjorden

Idylliske motiver! Foto Sverre Svendsen

Ukas hverdagstur med turleder gikk denne gangen til Bjørnøy, Roaldsøy og Ormøy. Som navnet tilsier – en orm av 84 deltakere var med på turen!

Gjennom skog og mark - i byen!

Imponerende steingard i flott kulturlandskap.  Foto Dorrit KyedTurleder Njål Vadla tok torsdagsturdeltakerne med på en spennende tur gjennom flott natur- og kulturlandskap midt i byen. De fleste hadde vært der før, men ikke akkurat her!

Internasjonal dugnad i Flørli i sommer

4444 trinn opp gir flott utsikt til Lysefjorden og bygda Flørli. Foto Torgunn SkrudlandBli med å sette Flørli på verdenskartet! I sommer innbyr Lysefjorden Utvikling til internasjonal dugnad for ei bygd som ligger ved en av verdens vakreste fjorder, har en unik krafthistorie å vise fram og attraksjonen 4444 trappetrinn.

Topp på årets skiskole

Skiskole er topp! Foto Axel Wirowski

Storfornøyde unger, masse nyttig kunnskap og en haug med nye venner er resultatet etter årets skiskole. For 58. gang arrangerte turistforeningen skiskole i flere disipliner – med høy suksessfaktor.

Helseministeren omfavnet friluftslivet på Gramstad

FELLES LØFT: Helseminister Bent Høie og DNTs styreleder Berit Kjøll har felles mål - få folket ut.

- Har du stjålet manuset mitt, utbrøt helseminister Bent Høie (H) da DNTs styreleder Berit Kjøll hyllet friluftslivets enorme effekt for folkehelsen på Gramstad i Sandnes.

52 hverdagsTURrekord

På lang, lang rekke. Foto Dorrit Kyed

Oppmøtet på Eikebergturen slo alle rekorder – 75 frammøtte trosset vær og vind og OL-titting til fordel for en herlig hverdagstur.

Grunnkurs skred i Hunnedalen

Ønsker du mer kunnskap om fenomenet skred, da er dette kurset for deg. Tindevegleder Rolf Bergstrøm kommer til Hunnedalen og holder skredkurs som er rettet mot deg som går skiturer i fjellet.

NYHET: NF Skredinstruktørkurs på Haukeliseter

NF logoFor første gang arrangerer Haukeliseter fjellstue Skredinstruktørkurs i regi av Norsk Fjellstporforum. Kurset blir avholdt 24.-27.april 2014 i området rundt Haukeliseter.

Kvisting av skiløyper

Kvisting og scooter ved Storevatn. Foto per henriksen Ta med skiene og dra til fjells. Nå er de første løypene kvistet fra Ådneram og nordover
Side: Forrige  1 2 3 4 5 6 7 8  Neste