Viser artikler 16 - 30 av totalt 111
Side: Forrige  1 2 3 4 5 6 7 8  Neste

NYHET! Sengebooking på fjellhytter

SOV GODT: På utvalgte fjellhytter kan du i sommer booke seng før avreise. Foto: Sigurd RønningenEndelig! I sommer kan du reservere sengeplass på utvalgte selvbetjente og ubetjente hytter - og være sikret sengeplass allerede ved avreise.

Fjellsko til medlemspris

TURUTSTYR. Kom innom vårt tursenter for nye fjellsko og annet turutstyr til fjellturen. For første gang i historien kan du nå kjøpe fjellsko i Tursenteret vårt.  Våre dyktige medarbeidere anbefaler tyske Hanwag Tatra – en stabil fjellsko som kombinerer klassisk skomakerkunst med den nyeste teknologien. Kom innom og prøv!

Familievennlige hytter klare for innrykk

Badeliv i Viglesdalen. Foto Odd Inge WorsøeSnøen er for lengst borte, det spirer og gror i liene og våre hytter i låglandet er klargjort for sesongen. Vi anbefaler å ta med familien til barnevennlige Viglesdalen, Flørli eller Songedalen.

Fast skyss Lysebotn-Nilsebudammen

Lysefjorden turisthytte ligger innerst i Lysefjorden og er lett å komme til med båt. Foto: Odd Inge Worsøe

I hele sommer tilbyr Lysefjorden turisthytte skyss opp og ned til Nilsebudammen. Dette bringer deg inn i fjellet på en enkel måte, og du er midt i hjertet av STFs hytte- og rutenett.

Med buss og båt til fjells sommeren 2014

Innleid buss fra Nesflaten til HåraÅ bruke buss, båt og drosjer for å komme seg til fjells åpner for mange nye turmuligheter.

Lyst å være hyttevert i sommer?

Det er mye fisk å få i SandsavatnetVi har ledig plass på noen av våre fjellhytter for dem som vil ta med familien, kona, kjæresten eller kun seg selv for å være hyttevert i fjellet en uke i sommer.

7-nutsturen ble en folkefest!

Foto Trude HavikNærmere 2800 deltakere på selve turen og 215 deltakere på 7-nutsløpet gjorde arrangementet til tidenes største folkevandringsfest gjennom bymarka i Sandnes.

Resultatliste 7- nutsløpet

Foto: Torild TorgersenÅrets 7- nutsløp ble tidenes løp med rekorddeltakelse på hele 215 deltakere og de beste forholdene i løypa noen sinne i følge Tom Erik Halvorsen. I år måtte han se seg slått av Jon Duncan som overtok tronen som Konge av de 7- nuter. Han satte ny løyperekord med tiden 1.21.47. Elise Selvikvåg Molvik ble beste kvinne med tiden 1.48.45. og dermed Dronning av de 7- nuter.

Planlegg ferien sammen med STF

HYTTETUR: Fellestur til Krossvatn. Foto: Odd Inge Worsøe

Sommeren står for døra, og vi har planene klare! Vi tilbyr ukesturer for voksne på Hardangervidda eller Rondane, hyttetur for ungdom, X-ung sprell og Norge på tvers med fjellsportgruppa. Meld deg på!

Dugnad er kjekt, sosialt og meningsfullt

RØDE T-ER: Bli med og merk løyper! Foto Torgunn skrudland

Stavanger Turistforening er en mangfoldig dugnads­plass hvor ingen oppgaver er for små, og nesten ingen for store.

Småtur for småfolk

Småtur er også for de minste. Foto Torgunn SkrudlandEn småtur kan bli til en stor opptur og opplevelse for barnehagebarn når været, inntrykkene og maten treffer blink hos de nærmere 250 barna som deltok på Stavanger Turistforening sitt arrangement i Sørmarka.

Spreke ungdommer på Opptur i Egersund

Opptur i Egersund 2014Godt humør og et friskt turtempo preget årets Opptur i Egersund. Se bilder fra turen.

Tidenes Opptur!

TIDENES OPPTUR: Må dokumenteres!2200 åttendeklassinger gikk, løp, hoppet og spratt over tre nuter mellom Dale og Vatne i Sandnes i dag. Se bildekarusellen - og la deg inspirere til å gå 7-nutsturen sammen med enda flere deltakere søndag 25.mai!

Blåtur under blå himmel

Gruppebilde på toppen 268 moh. Foto Torgunn Skrudland

Løvsprett og kusymre rammet inn månedens blåtur til Ørnehammaren nord for Bersagel. Rundskue på toppen av fjellet 268 moh. var verd turen opp, syntes de 46 deltakerne.

Vil du være en turvenn?

Bli en turvenn!

Sammen med Johannes læringssenter søker turistforeningen turvenner som har lyst å prate norsk og gå på tur med flyktninger. Belønning i form av frisk luft og takknemlige deltakere!

Side: Forrige  1 2 3 4 5 6 7 8  Neste